Syuga Dan Neraka

Posted by admin | 3:27 PM

suatu masa di tadika kemas di kawasan memali,
cikgu liza memberi tugasan supaya murid-muridnya
melukis gambar yg mereka sanjung.ada murid yang
melukis org lidi berhidung besar,ada yg melukis
gambar org bermisai,dan ader gak yang melukis
ultraman.tiba-tiba cikgu liza mendapati aiman
melukis gambar org berserban.cikgu liza pon
bertanya"gambar siapakah itu?"
aiman menjawab"ini gambar org PAS yg mati
ditembak polis"
cikgu liza terus merah muka,al-maklumlah dia
baru saja mendaftar menjadi ahli puteri umno.
manalah tau kalau-kalau boleh dapat rumah murah,
cikgu liza menggikan suara..
"org PAS fanatik!! mereka hanya memperjuangkan
kuasa dan kedudukan"
aiman tidak berape faham cakap gurunya,al-
maklumlah budak sekolah tadika.tapi murid itu
tidak melawan cikgu liza,ia hanya membalas,
"bila saya jumpa org ini di syurga,saya akan
tanya dia"
cikgu liza tersenyum sinis sambil berkata,
"bagaimana kalau dia masuk neraka??!!"
budak itu terdiam sejenak memikirkan hujah
gurunya yang amat tinggi itu.aiman melihat
gurunya dgn penuh hormat dan berkata,
"kalau begitu cikgu ajalah yg tanya dia nanti"



HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa!!!!!!
PeAcE Ya!!!!!:)

LAMPU AJAIB

Posted by admin | 9:01 AM

PADA suatu hari di padang PASIR ada tiga pengembara,
kebetulan mereka menemuin lampu
ajaib di tengah-tengah gurun itu.

"Wah, ada lampu ajaib nih!" kata salah seorang dari
mereka. "Cepat gosok!"

Pengembara pertama mengosok lampu ajaib lalu keluarlah
Jin penunggu lampu. Bussss!

"Hua ha ha ha, terima kasih Tuan-tuan sudah
membebaskan Hamba, sebagai imbalan silakan
Tuan-tuan minta tiga permintaan."

Para pengembara itu saling berebut mengajukan
permintaan.

"Saya mau pergi ke Perancis, mau liat Menara Eiffel!"
"Permintaan Tuan dikabulkan."

Bussss, dalam sekejap hilanglah seorang pengembara,
sementara pengembara lainnya sudah tak
sabar mau minta juga.

"Saya mau ke Australia, mau liat kanggaru!"
"Permintaan Tuan dikabulkan."

Bussss, dalam sekejap hilang pula pengembara yang
kedua. Pengembara terakhir, masih bingung
dengan apa yang telah terjadi. Tiba-tiba dia berkata
kepada Jin lampu ajaib.

"Yaaaah, tak kan  saya ditinggal? Kalau begitu saya
mau dua kawan saya kembali kemari."
"Permintaan Tuan dikabulkan."

Bussss, dalam sekejap dua pengembara pertama telah
kembali ke tempat semula.

Sengau

Posted by admin | 10:58 AM

Seorang lelaki yang sengau naik ke sebuah bas
lalu bertanya kepada pemandu bas "Vang.. vas nih
fegi hamfang ke...? " bang, bas ni pergi ampang
ke?).

Pemandu bas itu berdiam diri. Marah kerana tidak
dilayan, lelaki sengau itu pun turun dari bas.

Seorang lelaki lain di belakang pemuda sengau
tadi pun bertanya kepada pemandu bas
itu. "kenapa
awak diam tadi? kesian dia..."

Pemandu itu pun menjawab: "Masham mana haya nak
hawab.... haya hun hengau hugak.. hhanti hia
hata
haya hehek hia hulakk!!!........" (macam mana
saya nak jawab.. saya pun sengau jugak.. nanti
dia kata saya ejek dia pulak!!!)..."

LAWAK IKAN.

Posted by admin | 5:41 PM

Soalan: Banyak-banyak ikan, ikan apa paling sedih?
Jawapan: Ikan Haruan... pasal dia sentiasa terharu.

Soalan: Banyak-banyak ikan, ikan apa suka tipu org?
Jawapan: Ikan goreng... kalau dah kena goreng,

Soalan: Banyak-banyak ikan, ikan apa tak tahu malu?
Jawapan: Ikan Sardin... sebab buat muka sardin je

Soalan: Banyak-banyak ikan, ikan apa paling miskin?
Jawapan: Ikan Kering... sebab poket selalu kering .

Soalan: Banyak-banyak ikan, ikan apa paling havoc?
Jawapan: Pati Ikan haruan Polleney... pasal dia asik

Soalan: Banyak-banyak ikan, ikan sambut Thaipusam?
Jawapan: Ikan paus (whale). Whale whale... whale

kha...kha...kha....sapa suruh korang baca...
kan dah kena tipu...

Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci. Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya,, Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa. Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit dan tidak membenci Hawa. Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian dihadapannya, namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya.

Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani). Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu. Kemudian Allah menjadikan nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua. Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani, tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu. Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri yang manja, dan seorang istri yang penurut.

Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut, seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW, “jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.” Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.

Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa, dia memang diciptakan seperti itu. Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitikkan airmata, itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf. Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci untuk orang yang paling dia sayang ,,,,,,,